Utile

Prețuri - cerere și ofertă.

 

Prețul se formează din doi factori: cererea și oferta, cumpărătorul și vânzătorul își urmăresc propriile interese. Pe acest principiu se formează prețul – adică, cu cât cererea este mai mare, cu atât și prețul este mai mare iar oferta, la fel, crește, ceea ce duce la rândul său la o scădere a cererii și, în consecință, la o scădere a prețului. Dacă oferta este mare și cererea este mică, prețul scade. Astfel, prețul formează fluctuații.

De exemplu:

Mașina unică Ferrari 375 America din 1953 este scumpă (mai mult de 1 milion de dolari), deoarece oferta este limitată, doar 11 dintre ele au fost produse - în consecință, prețul va crește, deoarece există mult mai mulți cumpărători decât vânzători.

Спрос и предложение

Dimpotrivă, se întâmplă când se vinde o mașină mediocră, de exemplu Renault - pentru că oferta este mare, iar cererea este mică - prețul va scădea.

 

 

Prețurile sunt de două tipuri:

1. Preț orientativ – preț anunțat;.

2. Prețul pieței - prețul la care se încheie tranzacția.

De exemplu:
vânzătorul mașinii cere 100 000 de dolari pentru mașină, dar cumpărătorul este dispus să plătească 50 000. În funcție de numărul de cumpărători și vânzători ai unui anumit produs, prețul se va muta în direcția penuriei de participanți. Dacă există un singur vânzător al unui produs - și mulți cumpărători - prețul poate crește de la 50 la 100, sau mai mult, folosind metoda licitației. Dacă, dimpotrivă, există un singur cumpărător și mulți vânzători, prețul real poate scădea la 50 sau mai puțin.

Dacă sunt suficiente din ambele, prețul poate deveni 75.000, acceptabil pentru ambele părți. Ca urmare, s-a format prețul de echilibru - prețul de piață.

Acest principiu se aplică tuturor tipurilor de piețe - fie ele financiare sau de altă natură.

Cu alte cuvinte, prețul orientativ este prețul pe care traderul îl vede pe grafic, iar prețul pieței este cel care se formează în acel moment. Diferența dintre ele în câteva milisecunde formează o diferență de preț. În cele mai multe cazuri, aceste prețuri sunt aceleași. Există cazuri rare când acestea diferă, aceasta poate fi în momentul unei volatilități puternice, a lansării de noutăți imprevizibile etc.

Distribuie acest articol: