Utile

În acest articol, vom continua să luăm în considerare indicatorii macroeconomici și să ne oprim asupra indicatorilor sectorului serviciilor din SUA, a căror producție poate fi văzută în calendarul economic. De obicei, eliberarea acestor date în ordinea importanței este indicată în calendar cu două sau trei semne de exclamare.

În primul rând, este important de menționat că economiile pot fi împărțite în două tipuri: cele care sunt mai orientate spre producție și cele care sunt orientate spre consum. Economia SUA nu este o economie de producție, prin urmare datele sectorului de consum, și anume sectorul serviciilor, sunt indicatori semnificativi și au un impact important asupra cursului de schimb al monedei. De obicei, dacă datele ies mai proaste decât prognoza, aceasta duce la o scădere a dolarului, dacă este mai bună decât prognoza sau peste valoarea care este considerată „linia de cotitură”, atunci dolarul primește sprijin.

Există patru indicatori principali care reflectă starea industriei de servicii, iar în această postare ne vom uita la ceea ce reflectă aceștia, cum să îi înțelegem și impactul lor asupra valorii monedei.

1. Indicele de încredere a consumatorilor de la Research Company Conference Board (Customer Confidence from Conference Board)

Reflectă nivelul de optimism al consumatorilor din SUA. Pe baza unui sondaj efectuat în 5.000 de gospodării. 40% din componentele indicelui reflectă situația actuală, 60% - așteptări. Acesta este un indice lider și este publicat în fiecare ultima marți a lunii. Dacă nivelul real al indicatorului este bun, mai ales dacă depășește așteptările analiștilor, aceasta duce la o întărire a dolarului american. Un indicator slab duce la o scădere a cursului de schimb al monedei naționale a SUA.

2. Comenzi de bază pentru bunuri de folosință îndelungată (Durable goods order)

Măsoară comenzile de bunuri de folosință îndelungată deținute de producători. Unul dintre cei mai importanți indicatori ai industriei de servicii din Statele Unite. Este luată cu excepția vehiculelor, deoarece vehiculele sunt supuse fluctuațiilor sezoniere. Bunurile de folosință îndelungată sunt acele bunuri care au o perioadă de valabilitate de trei ani sau mai mult.

3. Indicele vânzărilor cu amănuntul (Core retail sale)

Măsurarea lunară a tuturor bunurilor vândute de comercianți cu amănuntul. Pe baza unui eșantion al tuturor magazinelor de diferite tipuri. Are un impact semnificativ asupra cursului de schimb al dolarului american, precum și asupra economiilor în care sectorul de consum este dominant. Un nivel ridicat al indicatorului duce la o creștere a monedei naționale a statului. De asemenea, luate cu excepția autovehiculelor, deoarece vehiculele cu motor sunt supuse fluctuațiilor sezoniere.

4. Indicele de afaceri de servicii PMI (ISM)

Acesta este format pe baza unui sondaj al managerilor companiilor de servicii de top cu privire la atitudinea lor față de situația economică. Acesta reflectă atitudinea lor față de situația actuală, precum și perspectivele de dezvoltare a afacerii. Indicatorul este măsurat în puncte. O valoare peste 50 înseamnă creșterea și dezvoltarea sectorului serviciilor, o valoare sub 50 indică o scădere a activității afacerilor în sectorul serviciilor și duce la o slăbire a monedei.

Cum să folosiți acești indicatori pentru analiza pieței? În primul rând, în momentul publicării, aceștia cresc volatilitatea și acest lucru ar trebui luat în considerare. În al doilea rând, analiza acestor indicatori într-o anumită perioadă de timp arată cum se simte economia în ansamblu. Dacă indicii sectorului serviciilor scad, aceasta indică o încetinire a economiei și pune presiune asupra monedei. Dacă indicatorii reflectă creșterea, aceasta duce la întărirea dolarului american.

Distribuie acest articol: