Fidelity Investments Inc. este una dintre cele mai de succes companii de servicii de investiții cu amănuntul din lume. Compania oferă clienților săi una dintre cele mai diverse game de fonduri mutuale din industrie, precum și servicii de brokeraj cu discount, investiții instituționale și servicii de gestionare a activelor fiduciare.
Inovația a jucat un rol cheie în succesul companiei. Ceea ce este surprinzător în comunitatea investițională este modul în care Fidelity a determinat compania să inoveze și să exploreze un teritoriu neexplorat: au fost primii care au oferit fonduri mutuale cu servicii de scriere de cecuri, au furnizat primele informații despre valoarea netă a fondurilor mutuale pe oră din industrie și au fost primii. pentru a oferi tranzacționare în aceeași zi a acțiunilor fondului.
Fidelity a rămas în proprietate privată și își avea sediul în Boston, în timp ce majoritatea firmelor financiare erau situate în New York.
În ciuda unicității sale, compania, cu peste 21 de milioane de clienți, atât persoane fizice, cât și corporații, a fost cel mai mare administrator de fonduri mutuale din Statele Unite și a doua cea mai mare firmă de brokeraj cu discount, cu aproape 4 milioane de conturi și active ale clienților care depășesc 157 miliarde USD.
Fidelity a fost creată în 1930 în vremuri dificile pentru industria investițiilor, în urma prăbușirii bursiere din 1929 și a Marii Crize. În 1943, Edward C. Johnson II, un avocat din Boston, a preluat fondul, care deținea atunci active de 3 milioane de dolari, și a devenit președintele și directorul acestuia.
În 1946, Johnson a fondat Fidelity Management and Research Company, predecesorul Fidelity Investments, pentru a acționa ca consilier de investiții al Fondului Fidelity. De asemenea, a creat Puritan Fund, primul fond axat pe venituri care investește în acțiuni ordinare.
Deseori denumit în industrie ca domnul Johnson, el a condus compania timp de mai bine de 30 de ani. Abordarea sa unică a investițiilor includea pasiunea pentru analiza tehnică și credința în puterea managementului activ al investițiilor de a depăși piața.
S-a concentrat pe strategii pe termen lung, crezând în integritate și insistând asupra riscurilor rezonabile pentru angajați. Toate acestea au contribuit la reputația Fidelity ca companie inovatoare și antreprenorială.
Într-o perioadă în care investitorii erau concentrați pe conservarea capitalului, Edward Johnson a căutat să facă bani - și a făcut-o cu succes. Strategia lui a fost să cumpere acțiuni cu potențial de creștere, nu doar blue chips.
Johnson credea că gestionarea fondurilor mutuale ar trebui să se bazeze pe intuiția și cunoștințele unei persoane, mai degrabă decât pe deciziile unui comitet. El a devenit primul care a numit un administrator separat pentru fond.
Unul dintre cei mai de succes directori care a lucrat sub conducerea lui Johnson a fost Jerry Tsai, un tânăr imigrant din Shanghai angajat de Johnson ca analist bursier la începutul anilor 1950.
Tsai a început să gestioneze Fidelity Capital Fund în 1957, investind în acțiuni cu potențial ridicat, cum ar fi Polaroid și Xerox. Această strategie l-a făcut celebru și i-a adus clienți, iar în mai puțin de zece ani a câștigat peste 1 miliard de dolari.
Cu toate acestea, Tsai a părăsit Fidelity în 1965, când Johnson i-a spus despre intenția sa de a transmite compania fiului său, Edward C. Johnson III sau Ned.
Ned, absolvent de la Harvard, sa alăturat companiei în 1957, după ce a servit în armată și a lucrat într-o bancă. În 1961, Ned a devenit manager al noului Fond Trend, iar până în 1965 fondul devenise un fond de creștere lider.