Европейская Консалтинговая Группа технический анализ

În prima parte a discuţiei despre ciclurile dezvoltării economice, am revizuit etapele de dezvoltare ale crizei economice. Permiteți-ne să vă reamintim că acesta constă din următorii pași:

1. Recesiune,

2. Scăderea ratei de referință,

3. Umflarea pieței unui anumit activ (formarea unei „bule”),

4. „Supraîncălzirea economiei”, condiții prealabile pentru creșterea inflației,

5. Creșterea ratei de referință,

6. Criza de lichiditate,

7. Prăbușirea pieței de active.

Acum este timpul să vedem cum se întâmplă acest lucru cu exemple istorice. În acest articol, vom lua în considerare criza dot-com, iar în următorul, vom analiza criza ipotecară din 2008.

Criza dot-com din 2000-2001

Boom-ul companiilor de internet a început în 1995. În acel moment, „companiile de internet” câștigau o popularitate incredibilă în Statele Unite, a căror dezvoltare nu numai că a profețit un viitor uriaș, dar îndrăzneau să creadă că vor înlocui afacerile tradiționale.

Principalul motiv pentru prăbușirea dot-com-urilor este prețurile supra-umflate ale acțiunilor companiilor de internet. Oamenii au supraestimat posibilitățile economiei postindustriale.

La listarea companiilor de internet, analiștilor le-a fost greu să le evalueze, deoarece acestea erau foarte diferite de corporațiile din sectoarele tradiționale ale economiei.

Dot-com-urile nu aveau aproape nimic din active semnificative - doar câteva computere. nume de domeniu binecunoscut și personal.

Întrucât la acel moment companiile nu aveau active și profit, am decis să luăm, de exemplu, numărul de audiență și timpul pe care utilizatorul mediu îl petrece pe site ca criteriu de evaluare. Deci noua industrie a primit o nouă metodă de evaluare a valorificării jucătorilor din industrie.

Cu toate acestea, dot-coms nu au beneficiat prea mult doar de faimă. În anii 90, ei nu învățaseră încă cum să monetizeze eficient traficul și doar câteva companii vindeau bunuri și servicii. Adică, pe de o parte, a existat o cerere constantă pentru acțiuni dot-com, iar pe de altă parte, companiile de internet înseși nu puteau justifica speranțele investitorilor de a obține profit.

Prăbușirea previziunilor și prăbușirea pieței

Este de remarcat faptul că la acea vreme, analiștii care au dat previziuni „corecte” au lucrat pentru a populariza piața. Pentru aceasta au primit comisioane generoase, un procent din profitabilitatea actiunilor dot-com. Inflația pieței a fost atât de rapidă încât randamentul anual a fost de peste 200%.

Ca urmare, a existat o amenințare de creștere a inflației și banca centrală a decis să majoreze rata dobânzii. Deci, din 1998 până în 1999, rata de actualizare a crescut la 6,5%.

În urma unui ciclu de criză, acest lucru a dus la probleme de lichiditate și pe 10 martie 2000, acțiunile dot-com s-au prăbușit. Și din moment ce au fost incluse în indicele american NASDAQ Composite de înaltă tehnologie, acesta a scăzut de peste cinci ori. În același timp, valoarea de piață a companiilor a scăzut cu 5 trilioane de dolari. între martie 2000 și octombrie 2002.

Distribuie acest articol: