Vânzările cu amănuntul au scăzut în Canada

Vânzările cu amănuntul din Canada au scăzut puțin mai puțin decât se aștepta în ianuarie, în principal din cauza prețurilor mai scăzute ale mărfurilor și auto și vânzărilor de piese, au arătat datele publicate vineri.


Vânzările cu amănuntul au scăzut cu 0,3% în ianuarie, după ce au crescut cu 0,9% în decembrie, datorită stocurilor de vacanță, potrivit Statistics Canada. Prognozele analiștilor intervievați de Reuters au sugerat o scădere cu 0,4% a vânzărilor cu amănuntul în ianuarie.


Estimările preliminare ale vânzărilor pentru februarie indică o creștere probabilă de 0,1%, dar aceste date au venit de la doar jumătate dintre respondenții obișnuiți, a spus Statscan. Totodată, în termeni reali, vânzările în ianuarie au crescut cu 0,2%.


„Datele de astăzi sugerează că cheltuielile consumatorilor continuă să crească lent într-un mediu de rate ale dobânzilor mai mari, dar nu scad”, a declarat Andrew Grantham, economist senior la CIBC, într-un comentariu.


Din iulie anul trecut, Banca Canadei și-a menținut rata cheie la un nivel maxim de peste două decenii de 5%, încercând să reducă inflația ridicată. Acest lucru a contribuit la o încetinire susținută a creșterii prețurilor de consum, împingând inflația anuală sub 3% în ianuarie și februarie.


Cu toate acestea, Banca Canadei nu a reușit până acum să readucă inflația generală la ținta de 2% și a remarcat că presiunea subiacentă asupra prețurilor rămâne încă, indicând că este prea devreme pentru a reduce ratele dobânzilor. Economiștii spun că prima reducere a dobânzii ar putea avea loc în iunie.


Vânzările cu amănuntul au totalizat 66,38 miliarde USD (48,93 miliarde USD) în ianuarie, cu scăderi în trei din cele nouă subsectoare, potrivit Statscan.


Cea mai mare scădere a vânzărilor s-a remarcat în segmentul mașinilor noi și al pieselor auto, unde s-a înregistrat pentru prima dată în cinci luni o scădere de 2,4%. Acest sector reprezintă un sfert din totalul vânzărilor.


Vânzările de bază cu amănuntul, excluzând benzinăriile, furnizorii de combustibil și dealerii de automobile și piese de schimb, au crescut cu 0,4% pentru a doua lună consecutiv. Cu toate acestea, vânzările de alimente și băuturi, cel mai mare contributor, au scăzut cu 0,9%.


Cu toate acestea, vânzările în majoritatea celorlalte categorii de produse au crescut. Economiștii spun că o populație în creștere susține vânzările. În același timp, dolarul canadian rămâne mai slab decât cel american, iar perechea USDCAD se tranzacționează într-un trend ascendent.



24.03.25

Distribuie acest articol: