Comerțul cu amănuntul din SUA înainte de sărbători au crescut cu 3,1%

Comerțul cu amănuntul din SUA au crescut cu 3,1% între 1 noiembrie și 24 decembrie, datorită cumpărătorilor în căutarea unor oferte bune de Crăciun și a marilor campanii promoționale, potrivit unui raport Mastercard.


Această creștere a fost sub așteptările Mastercard, care prognoza o creștere de 3,7% în septembrie, și este comparabilă cu nivelul de 7,6% înregistrat anul trecut. Acest lucru se datorează presiunii exercitate de ratele mai mari ale dobânzilor și de inflație asupra cheltuielilor de consum.


Amazon.com și Walmart și-au intensificat promoțiile în SUA chiar înainte de luna noiembrie pentru a atrage cumpărătorii care doresc să facă achiziții profitabile. Cu toate acestea, analiștii au declarat că reducerile nu au fost la fel de mari ca în anul precedent, când retailerii s-au confruntat cu stocuri excesive după pandemie.


Unele dintre aceste reduceri au fost inversate în decembrie, când clienții s-au grăbit să cumpere cadouri de ultimă oră și bunuri pentru casă în sâmbăta dinaintea Crăciunului, supranumită "Super Sâmbăta".





Analiștii notează că mulți cumpărători au ales să aștepte până la Black Friday și Cyber Monday pentru a-și face cumpărăturile de sărbători și au făcut ultimul efort doar în timpul "Super Sâmbăta".


Inflația mai scăzută din SUA a avut un efect stimulativ asupra economiei. Oamenii continuă să cheltuiască bani, dar rămân atenți la prețuri și încearcă să își consolideze bugetele.


Cheltuielile de sărbători între 1 noiembrie și 24 decembrie au scăzut puternic în ultimii doi ani. Vânzările din comerțul electronic au crescut, de asemenea, într-un ritm mai lent, cu 6,3% față de 10,6% anul trecut, deoarece interesul pentru cumpărăturile online a scăzut după vârful pandemiei.


Raportul Mastercard SpendingPulse mai arată că vânzările de îmbrăcăminte și de restaurante au crescut cu 2,4% și, respectiv, 7,8% în perioada cumpărăturilor de sărbători, în timp ce vânzările de electronice au scăzut cu 0,4%.


Mastercard SpendingPulse măsoară vânzările cu amănuntul în magazine și online, prin toate formele de plată, cu excepția vânzărilor de automobile



23.12.27

Distribuie acest articol: