08.08.2022 SoftBank înregistrează cea mai mare pierdere trimestrială din istoria sa
Conglomeratul japonez SoftBank (TYO:9984) a înregistrat una dintre cele mai mari pierderi pentru brațul său de investiții, Vision Fund, în primul trimestru fiscal al anului, deoarece acțiunile tehnologice continuă să scadă pe fondul creșterii inflației și a ratelor dobânzilor mai mari din întreaga lume, scrie CNBC.Fondul Vision a raportat o pierdere de 2,93 trilioane de yeni japonezi (21,68 miliarde dolari) pentru trimestrul respectiv, a doua cea mai mare pierdere trimestrială pentru Fondul Vision.
SoftBank a înregistrat o pierdere netă de 3,16 trilioane de yeni pentru trimestrul respectiv, comparativ cu un profit de 761,5 miliarde de yeni în aceeași perioadă a anului trecut. De asemenea, compania a autorizat luni un program de răscumpărare de acțiuni de 400 de miliarde de yeni.
Fondul Vision al SoftBank a început operațiunile în 2017 și investește în companii de tehnologie care și-au vândut acțiunile anul acesta.
Fondatorul SoftBank și creierul Vision Fun, Masayoshi Son, a declarat că compania va intra în modul „protecție” și va fi mai „conservatoare” în ceea ce privește ritmul investițiilor, după o pierdere record de 3,5 trilioane de yeni japonezi în brațul său de investiții în ultimul său an fiscal.
SoftBank a declarat că înregistrează scăderi ale prețurilor acțiunilor în portofoliul său, determinate de o tendință globală de scădere a prețurilor acțiunilor din cauza temerilor tot mai mari de recesiune determinată de inflație și de creșterea ratelor dobânzilor.
Acțiunile companiilor din portofoliul SoftBank, de la firma sud-coreeană de comerț electronic Coupang până la DoorDash (NYSE:DASH), cu sediul în SUA, au fost puternic afectate în al doilea trimestru al acestui an.
SoftBank a spus că și prețurile acțiunilor companiilor private din portofoliul său au scăzut.
SoftBank se bazează în mare măsură pe ofertele publice ale companiilor sale private pentru a oferi finanțare startup-urilor sale. Dar o scădere a pieței de valori în acest an a îngreunat ofertele publice inițiale, în special în sectorul tehnologic.
Gigantul japonez a fost nevoit să înceapă să-și vândă participațiile la companii pentru a strânge fonduri. SoftBank a anunțat luni că și-a vândut participațiile la mai multe companii, inclusiv firma de taxiuri Uber și compania imobiliară online Opendoor. SoftBank a strâns 5,6 miliarde de dolari prin aceste vânzări.
SoftBank a mai spus că a strâns 10,49 miliarde de dolari în trimestrul trecut prin vânzarea acțiunilor Alibaba (NYSE:BABA) printr-un derivat numit contract forward. Song a spus că activele SoftBank din Alibaba sunt o sursă bună de numerar pentru companie.
În plus, având în vedere problemele din divizia de investiții a SoftBank, Son a anunțat o reducere a personalului Fondului Vision. Reducerea costurilor va trebui realizată la nivelul întregului grup SoftBank din diferite divizii.